woensdag 15 juni 2011

Stil, maar ik zit niet stil....

Eindelijk, eindelijk, eindelijk kan ik de zolder gaan inrichten. We hebben 1,5 jaar terug een grote dakkapel laten zetten aan de schuine kant van ons dak, door die hele schuine kant verloren we een halve zolder ruimte. Ons huis is ruim 10 meter hoog aan de voorkant, maar de achterkant was door het schuine stuk maar een krappe 7 meter hoog. Aan de voorkant van het huis hadden we op zolder al 2 slaapkamers gemaakt met daar boven een slaapzolder/bergzolder, maar net waar je het voor wilt gebruiken. De ene dame heeft er altijd geslapen en de andere dame gebruikt het alleen om te slapen als er een vriendin komt slapen. Maar met de andere helft konden we niets omdat er allemaal balken liepen en daar kon een klein iemand wel onder door maar ik met me 1.68 kon dat niet meer. Daar naast was het een erge donkere ruimte, dus toen een dakkapel laten plaatsen. Door allerlei omstandigheden is toen de verbouwing stil komen te liggen. Afgelopen winter hebben ze tegen 1 kant een grote kastenwand gemaakt en toen kwam het hele proces weer stil te liggen. Tot een paar weken terug, toen heeft manlief met Xaviël ( 11 ) laminaat gelegd en toen werd er steeds iets meer ondernomen op zolder.

Afgelopen zondag heeft Jan een blad gemaakt waar zijn computer, printer enz op kunnen staan, zodat dit ook uit de woonkamer weg is....joepie eindelijk gaat van de week die grote pc-kast weg uit mijn woonkamer. Weer wat ruimte in de woonkamer er bij voor andere leuke dingen. Vandaag heeft Jan mijn nieuwe bureau in elkaar gezet en ik ben er zo blij mee als een klein kind!!! Dus nu bezig de trapkast leeg te halen waar in de loop der jaren steeds meer scrapspullen waren komen staan. Wat een werk dat allemaal naar boven te sjouwen en een plekje te geven, maar ook dat gaat lukken :-) Als dat niet lukt met de ruimte die ik nu heb, dan is dat heel erg.

Zodra alles op zijn plek staat en ik er tevreden over ben zal ik hier foto's plaatsen zodat jullie kunnen zien hoe het geworden is.

Groeten Corinne

2 opmerkingen:

Jackie zei

foto foto foto !!!
Ben zo benieuwd...

Miranda zei

Nou ik ben ook benieuwd!!!!
Fijn zeg dat je nu kan inruimen!
Succes!!!